Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

lördag 17 december 2011

Bara ett är nödvändigt!

Jesus hos Marta och Maria
Jesus hos Marta och Maria
Luk. 10:38 ”Medan de var på väg gick Jesus in i en by, där en kvinna som hette Marta tog emot honom i sitt hem.
39 Hon hade en syster, Maria, som satte sig vid Herrens fötter och lyssnade till hans ord.
40 Marta däremot var helt upptagen med allt som skulle ställas i ordning, och hon gick fram och sade: "Herre, bryr du dig inte om att min syster har lämnat mig ensam att sköta allting? Säg nu till henne att hon hjälper mig."
41 Herren svarade henne: "Marta, Marta, du gör dig bekymmer och oroar dig för så mycket.
42 Men bara ett är nödvändigt. Maria har valt den goda delen, och den skall inte tas ifrån henne."


Uppmaning till kamp för tron
Jud. 1:3 ”Mina älskade, fastän jag är mycket ivrig att skriva till er om vår gemensamma frälsning, finner jag det nödvändigt att skriva till er och uppmana er att fortsätta kampen för den tro som en gång för alla har överlämnats åt de heliga.
4 Ty hos er har det nästlat sig in vissa personer. Om dem är det redan för länge sedan skrivet att de skulle drabbas av domen. Gudlösa som de är förvanskar de vår Guds nåd till försvar för ett liv i utsvävningar och förnekar vår ende Härskare och Herre, Jesus Kristus.”

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=VD8kHXs1sKg

Inga kommentarer: